zondag 18 augustus 2013

Email van een fan:

Geachte heren Valkhof,

Enige tijd geleden kreeg ik het boek over het leven van uw vader cadeau, met de daarbij behorende cd's. Een prachtig boek, geweldige muziek.

Dit weekend beluisterde ik de cd Blanco Y Negro van flamencozanger Diego El Cigala met de Cubaanse pianist Bebo Valdes. Daarop een  prachtige uitvoering van "Eu sei que vou te amar" dat op de cd hoes wordt toegeschreven aan Antonio Carlos Jobim en Vinicius de Moraes. Dat De Moraes de Braziliaanse tekst heeft geschreven wil ik graag geloven, maar in de melodie meen ik toch die van "Diep in mijn hart" te horen. Is de grote Jobim er mee aan de haal gegaan? Daar heeft het alle schijn van. Dat er heel veel uitvoeringen zijn onder andere door Elis Regina begreep ik toen ik het op You Tube op zocht.

De grote flamencozanger is zich ongetwijfeld niet bewust van de Rotterdamse herkomst. De uitvoering is overigens (en dat geldt voor de gehele cd) prachtig. U zult het, denk ik, waarderen. De link naar het you tube filmpje heb ik voor u bijgevoegd.

https://www.youtube.com/watch?v=m4U3ruFPc4Y

Misschien moet iemand El Cigala "Langs de Maas" ook eens toezenden. Ik ben benieuwd wat hij daar mee kan.

Met vriendelijke groet.


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten